Uitkomsten klantevredenheidsonderzoek Laborijn
Laborijn heeft 2500 klanten benaderd om mee te doen aan een onderzoek waarin hen om een oordeel werd gevraagd over hun contact met, de service en de medewerkers van Laborijn. 400 klanten hebben meegedaan aan dit onderzoek (16%) en hebben Laborijn een rapportcijfer gegeven van een 6.6.
Aan het onderzoek uitgevoerd door Berenschot in 2019 hebben 582 klanten meegedaan (23%).
Voor Laborijn voelde de uitkomst van het rapport Berenschot als een 4. Het beeld dat nu van hen bestaat is een stuk beter, volgens directeur Jan-Henk Janssen, maar tevreden zijn ze nog niet.
Het rapport van Magis geeft de volgende verbeterpunten aan:
- Beter luisteren naar de klant
- Toegankelijker voor vragen en problemen
- Nadrukkelijker tonen van inlevingsvermogen
- De klant sneller helpen
- Meer maatwerk bieden / rekening houden met de situatie van de klant
Er is dus nog volop werk aan de winkel voor Laborijn. De eerste stapjes zijn gezet, nu op naar een tevredenheid over de bejegening door alle klanten, de menselijke maat voorop. De Rooie Vrouwen blijven hun meldpunt open houden!